DUS 2019
DUS 2019 Teater Ibsen 22. og 23. mars
DUS - Den unge scenen

DUS - Den unge scenen er et landsdekkende prosjekt som jobber for å heve nivået på ungdomsteater i Norge.

DUS bestiller og utvikler sceniske tekster og konsepter for ungdom som fremføres av ungdom.

DUS ble opprettet i 2004, og vi er nå i gang med den åttende prosjektrunden.

Ungdom i alderen 13 til 19 år lager forestillinger basert på nyskrevne tekster eller konsepter laget for aldersgruppa. Siden oppstarten har DUS fått fram 42 nye tekster og konsepter. Ca 80 ungdomsgrupper fordelt over hele landet lager forestillinger av tekstene i hver runde. Det arrangeres festivaler i alle deltakende regioner og en landsdekkende festival på Det Norske Teatret i Oslo for utvalgte grupper.

Ideen og modellen for DUS har sitt opphav i det engelske "Connections" som ble etablert i 1994.

I England har Connections base ved Royal National Theatre i London. Det har også vært modeller av Connections i Italia, Portugal, USA, Tyskland, Georgia og Island, og for tiden er det prosjekter i England, Sverige, Finland, og Brasil (prosjektene i Italia og Portugal ligger på is for øyeblikket).

DUS er med å videreutvikle dette internasjonale nettverket, som åpner for spennende utvekslingsmuligheter.

(Se mer under Internasjonalt.)


Følgende regioner er representert:
Aust/Vest Agder, Buskerud, Hedmark/Oppland, Hordaland, Møre og Romsdal, Nordland, Oslo/Akershus, Østfold, Rogaland, Telemark/Vestfold, Troms/Finnmark og Trøndelag


Fredag 22. mars
Kl. 18:00 Skien Kulturskole presenterer «Jegertimen» av Hanne Hagerup


Litt om stykket:

Det aller beste og det aller verste som kan skje med Lukas skjer på Halloweenfesten til Lena.

Lukas husker ingenting, men det forandrar seg når etterforsker Charity Case tar han med ut av Limbo og tilbake til festen for å løyse ein mord-sak. Jegertimen er eit surrealistisk og humoristisk teaterstykke om identitet, seksualitet og sjølvmord.


Kl. 20:15 Larvik Barne- og Ungdomsteater presenterer «Lik meg» av Mari Hesjedal


Litt om stykket:
Me møter ei gruppe ungdommar i verda deira. Denne verda er som alle andre verder, seier dei. Det finst folk og det finst reglar: Lik meir. Le meir. Se meir. Del meir. Lik fotball. Lik smoothie. Lik botox. Lik blonder. Lik lykke. Lik venner. Lik kvite tenner. Lik høge ambisjonar. Lik telefonar. Lik resultat og prestasjonar. Lik meg. LIK MEG handlar om å finne seg sjølv, (i) kvarandre. Det handlar om å like og bli likt i ei verd som kanskje er grenselaus. Det handlar om kjensler og kyss, og eit virus.

Lørdag 23. mars
Kl. 11:00 Notodden Barne- og Ungdomsteater presenterer et eget prosjekt.
Litt om tanken bak det som kalles «Blanke Ark»
Også i denne runden har vi et konsept uten tekst som gruppene kan velge å bruke.

Dette er ikke primært en invitt til å skrive, men å utforske en annen tilnærming og et annet formspråk.


I det siste året har det vært mye oppmerksomhet rundt seksuell trakassering og det å bli krenket av andre. Mange av sakene har handlet om ikke-jevnbyrdige relasjoner, som aldersforskjell og maktposisjoner, men hvordan er det ungdom i mellom? Hva slags forhold har ungdom til begrepene Grenser og Respekt?


Kl. 14:00 Sjøbodteatret presenterer «Jegertimen» av Hanne Hagerup (samme som Skien Kulturskole)
Kl. 16:15 Sandefjord Kulturskole presenterer «Den store klassepesten» av Kjetil Indregard
Litt om stykket:
Charlotte er klassens bitch og sjefsmobbar, men under ein bursdagsfest heime hos ei av dei andre jentene, går ho for langt. Resten av klassen får nok, og bind henne fast til ein stol. Derifrå og ut handlar stykket om kva klassekameratane skal gjere med ho. Nokre meiner dei må sleppe ho laus igjen, medan andre synest dei skal torturere henne litt først. Enkelte meiner dei bør prøve å få ho til å forstå at ho øydelegger miljøet i klassen. Og nokon foreslår at dei rett og slett tar livet av henne og grev henne ned i skogen ...


Årets dramatikere:
Mari Hesjedal
Mari frå Voss er dramatikar, scenograf og kostymedesignar. Ho har ein MA i scenografi frå Central Saint Martins Collegeof Art and Design i London, filmutdanning frå International Film School of Wales, og i 2013-14 gjekk ho Forfattarstudiet i Bø. Ho har deltatt på Norsk Dramatikkfestival med tekstane Culparegelen og Bilde av frukt som rotnar, og blei i 2015 tildelt arbeidsstipend frå Statens Kunstnerstipend. Mari Hesjedal vil i 2018-2019 vere husdramatikar ved Dramatikkens Hus.

Kjetil Indregard
Kjetil debuterte som scenedramatikar i 1994, og har siden skrive og regissert for både film, teater og fjernsyn. I tv har han jobba mykje opp mot barn og unge, blant anna som manusforfattar til Linus i Svingen, Jul i Svingen og Orps. I filmsamanheng har han skrive manus til barneskrekkfilmen Lille Frøken Norge. Av scenetekstar kan nemnast Norsk Reisning (Riksteateret), Neste Kamp (Oslo Nye), En får væra som en er (Torshovteateret), Tylefakte (Sogn og Fjordane Teater) og Aladdin og Shabana (teaterteltet i Frognerparken), samt diverse stykke for teatergruppa Avslørte Bondepiker (bl.a. Rompetryne og Tre Syke Søstre). Han har og skrive for Hotel Cæsar, En god nummer to, Helt Perfekt med Thomas Giertsen og Maniac, og hadde dessutan ideen til grøsserkomedien Jul i Blodfjell.

Hanne Hagerup
Hanne er dramatikar og tekstforfattar frå Fredrikstad. Ho har skrive familiemusikalane Den Hvite Dame for Fredriksten Festning i Halden og Arnardo før Arnardo saman med Klaus Hagerup. Ho har og skrive tekstar for Oslo Fagottkor og for MAC theatre i Belfast. Saman med søstera Hilde og faren Klaus skreiv ho manus til NRKs julekalender Snøfall som vart vist jula 2016 og som vann Gullruten for beste barne- og ungdomsprogram. Ho har og skrive manus til sceneversjonen av Snøfall saman med Hilde for Oslo Nye Teater. Ho er for tida i ferd med å utvikle eit tv-serie-manus gjennom Norsk Filminstitutts barnefilmsatsning NFI:LAB Junior, og ho er ein del av barnedramatikksatsninga til Dramatikkens Hus.

Eirik Fauske
Eirik er dramatikar og regissør. Fauske vart uteksaminert frå Kunsthøgskulen i Oslo med ein master i regi våren 2017, og har i tillegg ein skodespelarutdanning frå HiNT i Verdal. Han har arbeidd i fleire år som dramatikar og regissør.
Han har skrive, regissert og egenprodusert fleire verk for scena, deriblant LINDÅS og LIVE - Sorgarbeid. Teksten Under barnehagen vart i 2011 nominert til Ibsenprisen og har blitt produsert i Norge og fleire gongar i Tyskland. I 2015 gjendikta han Stormen av Shakespeare som vart satt opp på Haugesund Teater, og for Det Norske teatret har han vore aktuell med både Bibelen og Åstaddikting. I 2017 er han aktuell med ei kraftig nyskriving av Draumkvedet for scenekunstkompaniet Ymist, som skal turnere ulike grendehus i Noreg.

Tron-Petter Aunaas Nilsen
Tron-Petter er frå Rælingen i Akershus. Han har gått på Forfatterstudiet i Bø, og studerer for tida ved Universitetet i Bergen. Tidlegare har han skrive lyrikk og dramatikk, bl.a. stykket "Et sted, langt borte", satt opp av Akershus Teater i 2017. Teksten vart skriven for ungTEKSTakershus - Akershus Teaters satsning på unge dramatikare, og vart utgjeven i bokform som ein del av Akershus Teaters antologi med scenetekstar.
Våren 2018 vann Tron-Petter Den Unge Scenens Dramatikkonkurranse med sceneteksten ''Barn som leker''.



Forestillingene er gratis, men henvend deg i luken for å få en billett.

Det er reserverte seter.  



Samarbeidspartnere:

Sparebanken Sør Kongelige Norske Marines Musikkorps Skien Boligbyggelag Papirhuset teater